۱۳۹۱ فروردین ۲۵, جمعه

آکسیون اعتراضی حمایت از اشرفیان اسلو نروژ


 11 اوریل 23 فروردین

 در رابطه با فراخوان حمایت از اشرفیان جمعی از ایرانیان آزاده مقیم اسلو نروژهمراه با خانواده مجاهدین در مقابل سفارت آمریکا حضور بهم رسانده و با شعارهای کوبنده از آمریکا خواستند که به وظفیه خود در قبال حفاظت از اشرفیان عمل نماید.
لازم به یادآوری است که به نقل از سازمان مجاهدین  قبل از ظهر یکشنبه ۲۰ فروردین (۸آوریل ۲۰۱۲) در جریان بازرسی اجناس چهارمین گروه مجاهدین برای انتقال به لیبرتی، در پی اهانت یکی از مأموران عراقی به یکی از پزشکان اشرف که مورد اعتراض شدید مجاهدین قرار گرفت، چماقداران عراقی به میدان لاله  آمدند و با چوب و میله های آهنی به جمعیت معترض حمله کردند و به شکستن شیشه و پنچر کردن لاستیک جراثقال پرداختند. چماقداران با ایستادگی و شعارهای کوبنده مجاهدین مواجه شدند. متعاقباً یک فرمانده عراقی به محل آمد و  به عقب کشیدن مزدوران ورفع ورجوع فضیحت،مبادرت کرد.
 در این رویارویی که دو ساعت جریان داشت
۲۹ تن از مجاهدین مجروح و مصدوم شدند و ناظران ملل متحد که پس از شروع درگیری به صحنه آمده بودند با مصاحبه و گرفتن عکس از مجروحان به ثبت وقایع و ارسال گزارش به سازمان ملل پرداختند.  نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد در گزارش خود به جامعه بین المللی در اجلاس شورای امنیت در روز ۲۲ فروردین به همین حادثه اشاره داشت. مارتین کوبلر به شورای امنیت  گزارش کرد که کار انتقال چهارمین گروه به همین خاطر با وقفه مواجه شده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر